Twój Parasol – aplikacja mobilna https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t6f/1/16/2602.png")">☂️

Twój Parasol to aplikacja mobilna dzięki której osoby narażone na sytuacje związane z przemocą w rodzinie mogą uzyskać wsparcie i informacje. Poza materiałami edukacyjnymi aplikacja umożliwia dostęp do bazy organizacji oferujących wsparcie.

Aplikacja umożliwia również przesyłanie informacji o zdarzeniach przemocowych do ewentualnego wykorzystania później oraz możliwość kontaktu z wcześniej skonfigurowanym adresem e-mail lub możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego.

W celu zapewnienia dyskrecji użytkowania aplikacji – oficjalną częścią aplikacji jest zestawienie danych pogodowych odpowiednich do lokalizacji.

https://twojparasol.com/

BYĆ SENIOREM W CZASIE EPIDEMII ...

Ostatnie dni, a nawet już tygodnie, to czas nowych wyzwań dla wszystkich: dzieci i młodzieży, dorosłych oraz starszych. Jednym ciężko mieszkać i pracować w dużej grupie, innym coraz bardziej we znaki daje się samotność, gdy w domu nie ma nikogo do kogo można by się odezwać… Parę słów poświęcę dziś osobom będącym w grupie ryzyka – które w przypadku zakażenia się koronawirusem mogą chorobę przechodzić bardzo poważnie i są bardziej od innych narażone na śmierć. Mam tu na myśli tzw. seniorów – czyli osoby powyżej 60/65 roku życia, które często cierpią na choroby przewlekłe. Wspomniane podwyższone ryzyko tyczy się nie tylko zdrowia fizycznego, ale także kondycji psychicznej. Jak będzie? To zależy od nas wszystkich.

Jak sobie pomóc jeśli jestem w tej grupie? Jak mogę wspierać seniorów w otoczeniu – babcię/dziadka, mamę/tatę, a może samotną ciocię/wujka lub sąsiada?

Więcej:

http://sprwawer.pl/czytelnia/byc-seniorem-w-czasie-epidemii/

 

 

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 oraz ogłoszeniem stanu epidemii na terenie kraju, informujemy o zawieszeniu od 16.03.2020 r. stacjonarnej działalności Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Punktów Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Warszawie oraz uruchomieniu nieodpłatnych porad prawnych i obywatelskich za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość (telefon, mail). Nieodpłatne porady są adresowane do osób, które nie są w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej i obywatelskiej.

W celu uzyskania nieodpłatnej porady telefonicznej lub mailowej, należy przesłać skan lub zdjęcie prawidłowo wypełnionego oraz podpisanego oświadczenia wraz z wnioskiem o udzielenie porady na odległość na adres mailowy wybranego punktu. Szczegółowy wykaz adresów punktów oraz wzór wniosku można pobrać ze strony https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna.

Osoby ubiegające się poradę prawną/obywatelską, które nie posiadają dostępu do Internetu lub też z innych, uzasadnionych przyczyn nie mogą wysłać wskazanej dokumentacji na adres punktu, proszone są o kontakt pod nr. 19115, gdzie konsultant poprosi je o  podanie imienia, nazwiska oraz numeru telefonu. Pod wskazany numer zadzwoni osoba i przyjmie ustnie złożony wniosek o uzyskanie nieodpłatnej, telefonicznej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem.

Osoby zainteresowane zamieszkujące na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy mają możliwość skorzystania z nieodpłatnej, telefonicznej lub mailowej porady prawnej lub obywatelskiej, gdzie mogą uzyskać informację pod numerem telefonu 19115 lub bezpośrednio złożyć wniosek pobrany ze strony https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna na adres mailowy punktu, który znajduje się w Urzędzie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy, ul. 1 Praskiego Pułku 33- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Podkategorie